• O wyzwaniach demograficznych naszej gminy. Ostatnie lekcje historii i WOS w kl. 6-8

• Warto wiedzieć:

• Na koniec ubiegłego roku w naszej gminie zameldowanych było 6384 mieszkańców co stanowi 87% ilości mieszkańców z roku 2000 (7321 mieszkańców). Trend ten wydaje się trudny do zatrzymania, pomimo, że w ostatnich czterech latach przewaga zgonów nad urodzinami wyniosła zaledwie -38 osób. Wielu młodych ludzi migruje do dużych miast, co jest zjawiskiem normalnym w Polsce i nie tylko.
            • Liczba narodzin wykazuje również trend malejący. Związane jest to ze zmianami kulturowymi i cywilizacyjnymi. Problem ten dotyczy większości regionów rozwiniętych państw, w których następuje szybkie starzenie się społeczeństwa.
            • Liczba zgonów wykazuje trend w miarę stabilny, choć mocno wyróżnia się okres epidemii covidu z lat 2020-2021, gdzie zauważyć można znaczny wzrost liczby zgonów.
            • Zachętą do polepszenia się demografii są doskonałe warunki do rozwoju oświaty w gminie (żłobek, przedszkola, szkoły) oraz bardzo dobra komunikacja, która w najbliższym czasie będzie zapewne jeszcze lepsza.
            • W imieniu uczniów serdecznie dziękujemy Pani kierownik USC w Gminie Potęgowo pani Ewie Pawlak za przekazanie szczegółowych danych do naszej prezentacji, a co za tym idzie przeprowadzeniu ciekawych rozmów z młodymi ludźmi o przyszłości.
          • Piknik klasowy 7b

• Piknik klasowy 7b na zakończenie kolejnego, intensywnego roku szkolnego. Odpoczywamy, rozmawiamy, gramy, jemy kebaby i snujemy plany wakacyjne..

• Kibicujemy razem!

• Wczoraj zaczęło się Euro2024, jutro nasza drużyna zagra swój pierwszy mecz w tej imprezie, a w poniedziałek...

A w poniedziałek prosimy wszystkich naszych uczniów, od przedszkolaków do ósmoklasistów - przyjdźcie do szkoły na biało-czerwono , pokażcie jak bardzo wspieracie naszych. Gadżety (szaliki) naszej drużyny narodowej mile widziane Spotkamy się na przerwie i zrobimy biało-czerwone zdjęcie

• Pożegnania nadchodzi czas

• Jeszcze się nie żegnamy, ale...

Grill dziś przy szkole z naszymi kochanymi ósmoklasistami i ich rodzicami.

• Wycieczka do Gdańska klas 5, 6 i 7

• Wycieczkę rozpoczęliśmy od rejsu na Westerplatte- symbolu polskiego oporu i odwagi. W trakcie podróży na pokładzie statku podziwialiśmy malowniczą panoramę gdańskiej starówki. Płynąc przez port Gdańsk, oglądaliśmy olbrzymie okręty i statki. Po zejściu na ląd zwiedziliśmy okoliczne atrakcje , w tym bunkry, ruiny koszar. Przewodnik zapoznał uczniów z przeszłością Westerplatte, wydarzeniami z czasów wojny. Zwiedzanie zakończyliśmy wykonaniem pamiątkowego zdjęcia na tle pomnika, upamiętniającego bohaterstwo obrońców Westerplatte.

Hevelianum zaprosiło nas do fascynującej podróży przez świat nauki, technologii i eksploracji. Podziwialiśmy interaktywne wystawy, braliśmy udział w warsztatach. To doskonałe miejsce dla wszystkich, którzy chcą się uczyć przez działanie i doświadczenie.

Ostatnia część wycieczki to zwiedzanie Muzeum II Wojny Światowej, podczas którego uczniowie zgłębili wiedzę na temat największego konfliktu w dziejach ludzkości.

To był dzień pełen wrażeń.

Opiekunowie wycieczki: Daniel Spoczyński, Joanna Leśniak, Wioletta Placha, Aldona Zganiacz, Anna Madej, Monika Stencel, Marta Litwin, Arleta Boyke

• Klasy 1 w Centrum Nauki Experyment

• Klasy pierwsze dziś w Centrum Nauki Experyment w Gdyni miały okazję zaobserwować wiele ciekawych zjawisk, dotknąć, poczuć, odkryć. To niesamowicie ciekawe i pouczające doświadczenie dla młodych, chłonnych umysłów.

• Lekcja pierwszej pomocy.

• Dziś uczniowie klasy 5a i 1b wzięli udział w spotkaniu z ratownikiem medycznym, strażakiem, Panem Tomaszem Kotusiewicz.

Podczas pokazu i części teoretycznej, dowiedzieli się o podstawowych zasadach udzielania pierwszej pomocy oraz poznali procedury postępowania w sytuacjach trudnych. Część praktyczna wzbogaciła dzieci o umiejętności praktyczne, bowiem sami mogli wcielić się w rolę ratownika i osoby potrzebującej pomocy, a także ćwiczyli na fantomie.

• Michał zaprasza na warsztaty z origami

• Michał, uczeń naszej szkoły, zaprasza zainteresowanych uczniów techniką origami na warsztaty w czwartek o 13.40 w świetlicy szkolnej.